Te Anau

8 december 2018 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we Queenstown verlaten voor Te Anau, met een tussenstop in Milford Sounds. Een prachtig natuurgebied waar we met een boot doorheen zijn gevaren.

De afgelopen dagen hebben we in Queenstown doorgebracht. Op weg van Franz Josef naar Queenstown hebben we wat tussenstops gemaakt bij onder andere een prachtig meer, wat watervallen en een rivier. In de avond hebben we afgesproken met mensen die we eerder ontmoet hebben en zijn we daarna uit geweest. Op onze tweede dag hebben we in de ochtend uitgebreid ontbeten, door de stad gelopen en in de middag geluched; we zijn met de gondola de berg op gegaan en daarna kon je in een soort kleine skelters a la Mario kart de berg af racen.

De tweede dag zou ik in de middag gaan paragliden, maar toen ik bovenop de berg stond is het helaas gecancelled. De wind stond naar beneden in plaats van boven en dan gaat het niet door. Waarschijnlijk is er geen plaats meer om het te doen, dus dat is jammer.

Nu beginnen mijn laatste dagen in Nieuw Zeeland en mijn reis er toch langzaam aan te komen. Morgen gaan we een hike doen rondom het meer en daarna is het 6 uur rijden, dus daar ga ik eerst nog maar even van genieten.