Australië - Melbourne & Port Campbell

20 oktober 2018 - Port Campbell, Australië

Vandaag was mijn derde dag in Australië. Gisteren ben zelf in Melbourne op pad geweest; onder andere naar the city centre, Federation square, een soort markthal en de botanische tuinen. Vanmorgen heb ik een aantal mensen ontmoet waarmee ik in ieder geval de komende twee weken mee zal reizen en slapen.

We zijn gestart op de Great Ocean Road, en zijn langs de 12 apostelen naar Port Campbell gereden. Onderweg heb ik mijn eerste koala, slang, kookaburra, witte en roze kaketoes en kangoeroe mét joey (baby) gezien. We hebben pizza gegeten en zijn daarna nog een keer naar de 12 apostelen gereden om deze met zonsondergang te zien. Al met al een hele goede start van mijn Australië avontuur!

De komende dagen zullen we de Great Ocean Road uitrijden richting Adelaide en dan langzaamaan onhoog richting de “red centre” oftewel de woestijn rijden. Waar we het vandaag nog best fris hadden bij 17 graden, zal de temperatuur langzaam gaan stijgen naar zo rond de 35 graden.

Ik heb er zin an!

Foto’s zal ik morgen waarschijnlijk uploaden, het internet is ontzettend traag...