Bay of Islands Nieuw Zeeland

24 november 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Vandaag ben ik al weer 5 dagen in Nieuw Zeeland. Het weer is jammer genoeg vooral heel veel regen, met af en een zonnetje. Die trouwens, als ze schijnt, heel erg sterk is. De uv-index is hier sowieso heel hoog: er is hier geen tot weinig ozonlaag die ons beschermt. De eerste dagen in Auckland heb ik vooral sightseeing gedaan; bijvoorbeeld het War Memorial, de tuinen en de stad zelf. Woensdag heb ik meegezeild met de de boot waarmee ze de America Cup zeilen, de laatste wedstrijd heeft Nieuw Zeeland gewonnen en zij zullen daarmee de volgende wedstrijd hosten. Het waaide erg hard, met als gevolg dat we erg hard en schuin gingen. Daarnaast heb ik het maritieme museum bezocht.

Donderdag ben ik vertrokken vanuit Auckland en via tussenstops naar de Bay of Islands gereden. Onderweg heb ik de Kauri bomen gezien, bomen die 800 jaar oud zijn en waar de Maori hun boten van maakten en nog steeds maken. We hebben een vogelopvang bezocht, waar ik de kiwivogel gezien heb én mocht aaien! Aan het eind van de middag zijn we aan boord gegaan van een grote boot, waarmee we naar een van de vele baaien van de Bay of Islands zijn gevaren. Onderweg heb ik gevist en 8 red snappers gevangen! We zijn rond 12  uur ‘s nachts in kayaks meegenomen en zijn een stuk de oceaan op gepeddeld. Daar moesten we onze handen in het water heen en weer bewegen. We zagen toen het water rondom oplichten door de algen!

Gisteren hebben we gesnorkeld naar een onbewoond eiland, eiland van de liefde, gevaren. Waar we een trail gedaan hebben en twee uur op het strand cricket en frisbee hebben gespeeld. In de middag zijn we teruggevaren naar het vasteland en hebben we een hike gedaan langs een waterval en door het bos.

Vandaag gaan we terug naar Auckland, waar we ‘s avonds een ijsproeverij gaan doen. Morgen gaan we naar een boerderij en zeekajakken, hopend dat het weer een beetje meezit.