Vakantiedagen

8 november 2018 - Airlie Beach, Australië

En ik ben alweer op dag 27 van mijn reis. De afgelopen dagen heb ik de vakantiedagen in mijn vakantie gehad; ik heb een hele dag gesnorkeld in het Great Barrier Reef, ik heb op Magnetic Island overnacht en twee dagen naar en van de Whitsunday Islands gevaren.

Het Great Barrier Reef was echt fantastisch, ik heb heel veel vissen mogen zien. Het is bizar dat je met scholen vissen meezwemt, die je normaal alleen in Blijdorp in aquaria ziet. De dag erna hebben we de ferry naar Magnetic Island genomen na 4.5 uur rijden. Op Magnetic island hebben we uiteraard weer een hike gedaan en zijn we daarna gaan zwemmen in de zee. De hike ging langs oude forten die in 1942 gebouwd zijn vanwege de oorlog. Magnetic island was toentertijd de gateway en beschermpoort naar en van Australië, omdat het zo bergachtig is. We hebben daar weer wilde koala’s en wallabies gezien en ‘s avonds was het feest omdat het “Melbourne Cupday” was. Een (ongeschreven) nationale feestdag waarop de belangrijkste paardenrenwedstrijden van Australië gehouden worden.

De dag erna zijn we naar een wildlifepark geweest, waar we door een ranger a la Steve Irwin werden rondgeleid en daarna ook Steve Irwin mochten spelen door onder andere een “blue tongue lizard”, een python, een zwarte kaketoe (waar ik mee gedanst heb), schildpadden en een andere vogel, vast te houden. We zijn daarna terug gegaan met de ferry naar het vaste land, waarna we na zo’n vier uur op Arlie beach waren aangekomen. Hier zijn we op de “Boomerang” gestapt, een 25 persoons oud wedstrijd zeilboot, waarna we de hele middag en avond naar de Whitsunday Islands gevaren zijn. We hebben overnacht op de boot en vanmorgen ‘s ochtends vroeg, toen bijna iedereen nog sliep, heb ik samen met de kapitein en drie anderen dolfijnen, tonijnen, zeeschildpadden en een haai rondom de boot gezien! In de vroegte zijn we daarna door gevaren naar Whiteheaven Beach, met een van de witste stranden van de wereld. Hier hebben we tussen de “lemonhaaien” en de stingrays gezwommen (doen beiden nooit iets) en ‘s middags hebben we gesnorkeld en gezwommen. Niet op de plek waar de haaien waren, want ook wij hadden dat nieuwsbericht gehoord! Hoewel deze groep niet zo leuk is, heb ik het ook hier enorm naar mijn zin. De afgelopen dagen heb ik me echt gerealiseerd hoe ongelooflijk goed ik me voel en hoe trots ik ben om hier te zijn en dit allemaal mee te maken.

Morgen heb ik een lange dag van 8 uur in de bus naar de Myella Farm, waar we overnachten zullen paardrijden over de range en ook koeien zullen melken, lassowerpen, de dieren zullen verzorgen en hopelijk een jonge kangaroe kunnen voeden! In de avond zal er een kampvuur met barbecue zijn, dus ook deze dagen zullen wel goed komen!

1. Esther:
    8 november 2018
    Hee lieve Bent,
    Het klinkt allemaal super gaaf!
    Lekker van genieten, ik kijk alweer uit naar je volgende update ;)
  2. Erna:
    9 november 2018
    Super Bente wat een prachtige foto’s nou geniet er maar lekker maar zo te zien en te lezen doe je dat zeker.